Khas untukmu...

Posted by Nur Islam on 24 Ogos 2010. Filed under:

Tertarik dengan entry ni..
Jom kita baca bersama.....^_^

Assalamu'alaikum warahmatulallahi wabarakatuh...



dear calon suamiku...
apa khabar imanmu hari ini?
sudahkah harimu ini diawali dgn syukur
kerana dapat menatap kembali fananya hidup ini
sudahkah air wudhu' menyegarkan kembali ingatanmu
atas amanah yang saat ini tengah kau genggam?
wahai calon suamiku
tahukah engkau betapa Allah 
sangat mencintaiku dengan dahsyatnya
di sini aku ditempa untuk menjadi dewasa
agar aku lebih bijak menyikapi
sebuah kehidupan dan siap untuk mendampingimu kelak
meskipun kadang keluh dan putus asa menghinggapi
namun kini kurasakan diri ini lebih baik
kadang aku tertanya-tanya
kenapa Allah selalu mengujiku tepat di hatiku
bahagian terapuh diriku
namun kini aku tahu jawapannya
Allah tahu di mana tempat yang paling tepat
agar aku sentiasa 
kembali mengingatiNYA
kembali mencintaiNYA
ujian demi ujian
INSYAALLAH ..membuatku mejadi lebih tabah
sehingga saat kelak kita bertemu
kau bangga telah memiliki aku dihatimu
calon suamiku
entah di mana dirimu sekarang
tapi aku yakin Allah pun mencintaimu
sebagaimana DIA mencintaiku
aku yakin Dia kini tengah melatihmu
menjadi mujahid yang tabah hingga
aku pun bangga memilimu kelak
apa yang ku harapkan darimu adalah kesolehan
semoga sama halnya dengan dirimu
kerana apabila kecantikan yang kau harapkan dariku
hanya kesia-siaan yang akan kau dapati
aku masih haus akan ilmu
namun berbekal ilmu yang ada saat ini
aku berharap dapat menjadi isteri yang mendapat
keredhaan Allah dan dirimu,suamiku
wahai calon suamiku
saat aku masih menjadi asuhan ayah dan bondaku
tidak lain doaku agar menjadi anak yang solehah
agar kelak dapat menjadi tabungan keduanya di akhirat
namun nanti setelah menjadi isterimu
aku berharap menjadi pendamping yang solehah
agar kelak di syurga 
cukup aku yang menjadi bidadarimu
mendampingi dirimu yang soleh
aku ini pencemburu yang berat
tapi kalau Allah dan Rasulullah lebih kau cintai
daripada aku,aku rela
aku harap begitu pula dirimu
aku yakin kaulah yang aku perlukan 
meski nanti kau bukanlah orang yang ku harapkan
calon suamiku yang dirahmati Allah
apabila hanya sebuah gubuk menjadi perahu pernikahan kita
takkan ku namai dengan gubuk derita
kerana itulah markas dakwah kita dan akan
menjadi indah ketika kita hiasi dengan cinta dan kasih
ketika kelak telah lahir generasi penerus 
dakwah islam dari pernikahan kita
bantu aku untuk bersama mendidiknya
dengan harta yang halal
dengan ilmu yang bermanfaat 
terutama dengan menanamkan 
pada diri mereka ketaatan kepada Allah Taala
bunga akan indah pada waktunya
iaitu ketika bermekaran menghiasi taman
maka kini tengah ku persiapkan diri ini
sebaik-baiknya
bersiap menyambut kehadiranmu dalam kehidupanku
kini aku sedang belajar menjadi yang terbaik
meski bukan umat yang terbaik
tapi setidaknya menjadi yang terbaik disisimu kelak
calon suamiku 
inilah sekilas harapan yang ku ukirkan
dalam rangkaian kata
seperti kata orang
tidak semua yang dirasakan
dapat diungkapkan dengan kata-kata
itulah yang kini ku hadapi
kelak saat kita tengah bersama
maka di situlah kau akan memahami diriku
sama halnya dengan diriku yang akan belajar memahamimu
bersabarlah Calon suamiku
doaku selalu
agar Allah memudahkan jalanmu
untuk menjemputku sebagai bidadarimu
semoga Allah selalu menjagamu
agar tak tersentuh yang bukan mahrammu
meski hanya sehujung kuku
agar kau bisa mempersembahkan dirimu
seutuhnya untukku
seperti halnya aku
yang ingin mempersembahkan diriku
seutuhnya hanya untukmu
salam cintaku untukmu...
wassalam..

2 Responses to Khas untukmu...

  1. Zaheeyah

    YES!!!! Bibiey Berjaya membuat sy terharu banyak kali.. jutaan kali.. terima kasih biey.. hehehe.. terima kasih bg sumber ilmu.. ko cari la kisah2 nabi lagi biey.. sy suka cerita Fatimah Az-Zahra dgn Ali bin Abi Talib.. Best crita dorang... sy mls mo cri.. dr blog ko jak sy rajin membaca.. hehehe..
    jgn marah ar...
    best ba suma entri2 ko.. sy mo baca lgi..

  2. Bb

    wah,,aku pun terharu sama ko zaiya...ko paling rajin ni sggah2 smbil kasi tggal komen yg best2 di blog aku....tQ so much zaiya....
    Sama2 kita ambik yg baik jadi teladan,,yg kurg baik jadikan pengajaran...hehe~Salam Ramadhan Kareem ya uhti mahbubah...^_^