Ya ALLAH,Ya RASULALLAH

Posted by Nur Islam on 07 Februari 2011. Filed under:



Assalamualaikum w.b.t... Syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah dan kurnia-NYA aku masih wujud dimuka bumi ini dengan segala nikmat yang sangat-sangat berharga..SYUKRAN Ya ALLAH....

Alhamdulillah segala kehidupanku berjalan mengikut apa yang ENGKAU telah aturkan Ya ALLAH..Segala-galanya punya hikmah yang pasti membuatkan aku sentiasa bersyukur Ya ALLAH..Sungguh,hanya ENGKAU tempatku berserah..


Kini telah seminggu lebih aku memasuki semester baru,alam baru,sahabat baru,guru baru dan yang pastinya situasi pun berbeza dengan kehidupanku sebelum ni...Segala-galanya mengajarku erti sebenar perjuangan,pengorbanan kerana-MU ya ALLAH..sungguh,tidak aku nafikan...adakalanya aku merasai "perencah kehidupan" yang ENGKAU berikan kepadaku seperti kegembiraan,kesedihan adalah semata-mata untuk mengujiku dan melatihku untuk menjadi insan yang tabah menghadapi kehidupan di dunia ini....Syukran Ya ALLAH...
Ya ALLAH,segalanya berlaku atas izin-MU....Ya ALLAH,kasihilah kedua ibu bapaku sebagaimana mereka mengasihiku semasa aku kecil shgga keakhirnya...Terima kasih atas wasilah-MU untuk mendidikku di dunia yang fana ini...Aku Sayang Mereka Ibu Bapaku,namun aku lebih menyayangi Kekasih-MU (Rasulallah)..keranamu Ya Rasulallah,aku dapat merasai indahnya nikmat ISLAM kini..apa yg ENGKAU ingat sebelum ENGKAU meninggalkan dunia bukan isteri-MU,anak-anak-MU tapi...."UMMATI,UMMATI,UMMATI...umat-MU...Terima Kasih Ya Rasulallah...ENGKAULAH PENGHULU KAMI......


No Responses to Ya ALLAH,Ya RASULALLAH