Musafir dunia hingga akhirat

Posted by Nur Islam on 15 Februari 2014.

Doktor kuliah adabku kata,perkataan "الى "( hingga) digunakan untuk mengetahui pengakhiran sesuatu contohnya pengakhiran perjalanan,pengakhiran muka surat dan segala macam pengakhiranlah.Namun seperti yang kita sedia maklum,kita selalu kaitkan (hingga) selalu dikaitkan dengan sesuatu destinasi yang ingin,mahu kita tujui.

Sepertimana semua,saya pun selalu menggunakan (hingga) sebagai satu aras untuk saya mencapai sesuatu.
Saya ingin belajar hingga berjaya,saya ingin mengedit gambar hingga saya berpuas hati,saya ingin menulis khat hingga saya mahir semuanya berkaitan dengan tujuan kita kan??
Dan paling penting,saya,ibu bapa,adik beradik saya ingin melakukan ibadah hingga mendapat MARDHOTILLAH dan JANNAH- NYA..Amin Ya Rabb..



No Responses to Musafir dunia hingga akhirat